|
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||
Pedagogische visie Een open, liefdevolle en veilige omgeving In "Het KinderAtelier" kunnen kinderen hun creatieve talenten ontplooien in een open, liefdevolle en veilige omgeving. In "Het KinderAtelier" staan de kinderen met hun unieke belevingswereld centraal. Er wordt bijzonder veel ruimte gegeven aan de kinderen om zich op speelse wijze creatief te ontwikkelen. Een gevarieerd, creatief programma, waarin meestal gewerkt wordt met een thema zorgt voor de nodige rust, structuur en duidelijkheid. Creatieve opdrachten worden afgewisseld met de mogelijkheid voor de kinderen om ook hun eigen ideeën beeldend uit te voeren. Beeldend bezig zijn en spel Beeldend bezig zijn, spelen of rusten, het mag allemaal. Er wordt rekening gehouden met de behoeften en de leeftijd van de kinderen. Een kind van vier of vijf jaar mag als het moe uit school komt gerust met een dekentje op de bank liggen, net als thuis. En een ouder kind mag ook een boekje lezen of wat huiswerk maken. We spelen graag gezellig samen gezelschapspelletjes. De kinderen kunnen tevens met diverse soorten speelgoed spelen of bouwen. Fantasierijk spelen doen we ook graag, door bijvoorbeeld samen iets te knutselen en daarmee dan weer een spel te spelen. We spelen binnen, maar ook lekker buiten in de groene natuurtuin of in het speeltuintje naast de deur. |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
Het creatieve programma wordt op een ontspannen en uitnodigende wijze aangeboden aan de kinderen. Ze kleien knutselen, schilderen en tekenen dan ook met veel plezier.
Duidelijke regels en afspraken Respectvol met elkaar omgaan in een positieve, rustige sfeer met duidelijke regels en afspraken. De kinderen weten goed waar ze aan toe zijn door heldere huis- en gedragregels. Er wordt gelet op net taalgebruik en de kinderen leren om lief te zijn voor elkaar en voor zichzelf. De kinderen ontwikkelen naast creatieve ook sociale vaardigheden, zoals communiceren, samenwerken, anderen helpen, conflicten voorkomen en oplossen. De kinderen leren in de groep goed met elkaar om te gaan. De pedagogische visie van Het KinderAtelier wordt uitgebreider belicht in het pedagogisch beleid, welke wordt uitgereikt bij plaatsing en ter inzage ligt in de informatiemap voor ouders. |
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Copyright © Het KinderAtelier van Roesjka Wolking 2001- heden © All rights reserved |
||
![]() |
![]() |
![]() |